Eljött az idő hogy megalkossam első gyors leírásomat, végre saját tapasztalatok után, szóval kimondhatjuk, hogy ez az első igazi tesztem. Leszögezem az elején, nem nyomtam a gammel olyan sokat mint egy komoly teszter, szóval ez szigorúan magánvélemény, mindenki kezelje a leírásomat ennek megfelelően. Nah csapjunk a lecsóba. Tesztalanyom a múlt hónapban megjelent Tales of Symphonia: Dawn of the New World. A fejlesztőgárda a Namco Bandai, remélem senkinek se kell bemutatnom őket, azt kell mondjam egy jó kis jrpg-t rakott össze. A sztori elvileg az előző Gamecube-ra megjelent rész folytatása, de anélkül is tökéletesen élvezhető hogy nyomtad volna az előző részt, tulajdonképpen az első rész óta teljesen megváltozott a világ. Mikor először kutattam wii-re megjelent rpg-k után és ráleltem a cuccra, az jött le a képek alapján hogy főhösünk egy csajszi lesz, ami félreértés ne essék nem lenne gond, de én nekem fontos h a főhős azonnal első látásra bejöjjön nekem. Nah szóval nem tetszett a dolog, de a játék eleje után hamar kiderül h főhősünk bizony férfi, pontosabban egy lassan férfivé érő srác, ez azér dobott a helyzeten. A főhősről most csak ennyit, nem szeretnék lelőni poénokat. Térjünk át a grafikára, nekem teljesen, úgy ahogy van az egész bejött. Anime-s karakterek, a wii képességeihez mérten jó hátterek és átvezető videok. Vannak ilyen kis átvezető jelenetek, amit adott helyzetekben a c gombal tudunk előhozni, ilyenkor feljön a tv képernyőre főszereplőnk anime rajzolásban és az adott karakter képe ugyanígy és végig hallgathatjuk beszélgetésüket. Vannak olyan esetek is amikor csak főszereplőnk örlődéseit, gondolatmenetét hallgathatjuk végig. Szóval oltás kis dolog ez, rengeteg érdekességet hallhatunk így, nagyot dob a hangulaton azt kell mondjam, de persze nem kötelező ezeket végignéznünk. Nekem a karakter animációval se volt gondom. Egyébként, azokban a tesztekben amiket átnéztem, leszólták a grafikát mert nagyon Gamecube-osra sikeredett, én nem értek velük teljesen egyet nekem nem volt vele gondom. A zenék is hozzák a szokásos japán rpg hangulatot. A játék teljes szinkront kapott, vagyis végig beszélnek a szereplők. Ami nálam pozitívum, nincsenek unalmas szövegbuborék olvasgatások, legalábbis nem csönndben megy. Lényeg szerintem a zenék/hangok a helyükön vannak, nem szar de nem is kiemelkedő. Mondjuk japán hangal tuti nagyobb feeling, és gondolom nagyobb odafigyeléssel vették fel mint az angolt. Térjünk át a játékmenetre és a rendszerre. A harc valós időben zajlik, vagyis azonnal kell döntenünk mit akarunk tenni. Benne vannak a szokásos kitanulható skillek,varázslatok, vannak tárgyak meg fegyverek és felszerelések is természetesen. De van egy fasza kis dolog a cuccban, ami a TalesOfSymphonia gamek sajátossága. Már a játék elején összespanolunk egy különös lénnyel, egy ugynevezett Centurion-nal. Ez a lény, aki egyébként úgy néz ki mint vmi fekete párduc, nem harcol velünk, de segítségével lényeket foghatunk be amik viszont részt vesznek a harcban. Ezt úgy lehet kivitelezni ha legyakjuk az adott lényt és be csatlakoztatjuk partinkba. Ezek a lények elvileg cserélgethetőek is lesznek a későbbiekben, megnyitva ezzel egy veszet jó taktikai rendszert. Az átvezető, sztorit előre vivő részeknél szabadon mászkálhatunk a nunchuk analoggal, vagy irányíthatunk wiimote-tal úgy hogy a képernyőnkön becélozzuk karakterünk merre menjen majd benyomjuk a B-t. A wiimote-os irányítást egyáltalán nem használja ki a game, annyi h lehet még a helyi menünkben navigálni vele, ez lófasz, de nálam a játékon ez nem von le annyira. Talán majd lesznek minigamek amiknél lehet használni, nah mind1. Végezetül, nekem bejött a stuff ahogy van, mikor először leültem vele másfél órára helyből megszünt a világ körülöttem, teljesen beszippantott a játék, annak ellenére hogy semmi újdonságot nem vonultat fel. Szóval nekem bejön/bejött a cucc, rpg fan wii tulajoknak ajánlom, figyelembe véve a wii-re megjelent gyér rpg felhozatalt. Nézzétek meg a képeket és videokat:
Adatok:
- Kiadó: Namco
- Fejlesztő:
- Műfaj: RPG
- Játékosok száma: 1
- Kiadás: USA-2009nov11 EU-2009nov13 JAP-2008Q2